پشت‌پرده عجیب تخفیف‌های شگفت‌انگیز مکمل‌ها در داروخانه‌‌ها صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود
سرخط خبرها

افزایش ایمنی و سرعت قطارهای مشهد-تهران

  • کد خبر: ۲۲۰۳۶۷
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
افزایش ایمنی و سرعت قطارهای مشهد-تهران
مدیر کل راه آهن خراسان گفت: طرح تعویض ریل بند‌های چوبی با بتنی در سوزن‌های ۱۰ ایستگاه مسافری در مسیر مشهد- تهران موجب افزایش ایمنی و سرعت قطار‌ها در محدوده این ایستگاه‌ها شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی نصیری ورگ اظهار داشت: تغییر مسیر وسایل نقلیه ریلی از طریق دستگاهی به نام "سوزن" انجام می‌شود که پیش از این ریل بند‌های به کار رفته در ریل محدوده سوزن‌ها چوبی بود.

وی ادامه داد: ریل بند‌های چوبی ریل‌ها برای سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده اند بنابراین هنگام عبور قطار از محل سوزن ها، باید سرعت قطار مسافربری تا ۸۰ کیلومتر در ساعت کاهش یابد علاوه بر این که ایمنی تردد از ریل بند‌های چوبی نسبت به بتنی کمتر است.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: سوزن‌ها در محل ایستگاه‌های راه آهن و جهت تغییر مسیر قطار‌ها تعبیه می‌شوند از این رو از سال ۱۴۰۱ طرح تعویض ریل بند‌های چوبی سوزن‌ها با ریل بند‌های بتنی در محدوده ایستگاه‌های مسافربری مسیر مشهد-تهران آغاز شد.

نصیری افزود: با تداوم طرح در سال گذشته ریل بند سوزن‌ها در ۱۰ ایستگاه از مجموع ۱۳ ایستگاه مسافری راه آهن در مسیر مشهد-تهران تعویض شد که در نتیجه سرعت قطار‌ها در این محدوده از ۸۰ به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است و البته ایمنی تردد در ایستگاه‌های یاد شده به واسطه استفاده از ریل بند‌های بتنی نیز بیشتر شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->